Verkkokaupan yleiset ehdot

Verkkokaupan yleiset ehdot

1. YLEISTÄ

Nämä yleiset ehdot (jäljempänä "Yleiset ehdot") soveltuvat, kun verkkokaupan asiakas tekee ostoksia Somebuusteri Oy:n verkkosivustolla, www.somebuusteri.fi (jäljempänä "Verkkosivusto"). Henkilötietojen käsittelyyn Verkkosivustollamme sovelletaan Tietosuojakäytäntöämme, joka saatavilla osoitteessa https://www.somebuusteri.fi/tietosuojakaytanto/

Asiakkaan on hyväksyttävä nämä Yleiset ehdot voidakseen tehdä tilauksen verkkosivuston somebuusteri.fi kautta. Hyväksymällä Yleiset ehdot asiakas sitoutuu noudattamaan niitä ja vahvistaa lukeneensa ne. Lisäksi asiakas vahvistaa lukeneensa ja ymmärtäneensä Tietosuojakäytännön, jossa selitetään, miten asiakkaan henkilötietoja käsitellään. Asiakkaan ja Somebuusteri Oy:n välinen sopimus syntyy, kun asiakas on lähettänyt tilauksen Somebuusteri Oy:lle ja Somebuusteri Oy on vahvistanut asiakkaan tekemän tilauksen lähettämällä tälle sähköpostitse tilausvahvistuksen. 

Somebuusteri Oy voi tarjota, välittää tai markkinoida myös kolmansien palveluntarjoajien tuottamia tai tarjoamia maksullisia tai maksuttomia palveluita. Muiden palveluntarjoajien palvelut tarjotaan, välitetään tai markkinoidaan sellaisenaan ja sitoumuksetta. Somebuusteri Oy ei vastaa mahdollisesta vahingosta, joka aiheutuu kolmannen palveluntarjoajan tuottaman tai tarjoaman palvelun mahdollisesta virheestä, kuten väärästä tiedosta, palvelun viivästymisestä taikka palvelun saatavuudesta. Somebuusteri Oy ei muutoinkaan vastaa mistään välittömistä, välillisistä tai epäsuorista vahingoista, ellei pakottavasta lainsäädännöstä muuta johdu. Asiakas sitoutuu noudattamaan näiden ehtojen ohella kolmannen palveluntarjoajan mahdollisia erityisiä sopimusehtoja, vastuunrajoituksia ja ohjeita.

Verkkosivusto ja sen sisältö ovat Somebuusteri Oy:n omaisuutta. Sisältö on suojattu immateriaalioikeuksin ja sisällön kopiointi tai käyttäminen ilman Somebuusteri Oy:n antamaa kirjallista suostumusta on kielletty.

2. HINNAT JA MAKSUTAVAT

Somebuusteri.fi verkkosivustolla myytävien palveluiden hinnat määräytyvät kulloinkin voimassa olevan hinnaston mukaan. Hinnasto on esillä verkkosivustolla ja kutakin palvelua koskevat hinnat esitetään myös kyseisen palvelun kuvauksessa. Kaikki verkkosivustolla esitetyt hinnat sisältävät arvonlisäveron. Lisäksi hinnat sisältävät maksutavasta tai toimituksesta aiheutuvat kustannukset.

Somebuusteri Oy pidättää oikeuden milloin tahansa muuttaa hinnastoa.

Asiakas voi maksaa verkkokaupassa ainoastaan käyttämällä Somebuusteri Oy:n kulloinkin hyväksymiä maksutapoja. Verkkokaupassa hyväksytyt maksutavat ovat luottokortti- ja verkkopankkimaksu sekä Lasku/Osamaksu. Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamisesta

Walley Lasku/Osamaksu

Joustoa ja valinnanvapautta – maksa kerralla tai osissa, valitsemassasi tahdissa

Lasku ja tililuotto antavat sinulle lisää aikaa verkkokauppaostostesi maksamiseen. Niitä käyttämällä voit odotella tilauksesi saapumista rauhassa ennen sen maksamista. Maksun voit tehdä joko kerralla laskulla tai pienemmissä osissa tililuotolla, jolloin voit suorittaa kuukausittain sinulle parhaiten sopivan summan ja jakaa maksun enintään 36 kuukauden ajalle.

Laskulla ilmaista maksuaikaa – turvallista ja helppoa asiointia

Laskulla saat aina 45 päivää korotonta maksuaikaa verkkokauppaostoksillesi. Pitkä maksuaika mahdollistaa sen, että ehdit tarkistaa ostoksesi ja tarvittaessa palauttaa sen ennen laskun erääntymistä.

Maksuaikaa hyödyntääksesi tarvitset myönteisen luottopäätöksen, jonka hakeminen käy helposti ostotapahtuman yhteydessä. Voit hakea sitä, jos olet vähintään 18 vuoden ikäinen ja sinulla on suomalainen henkilötunnus sekä vakituinen, virallinen kotiosoite Suomessa. Myös luottotietosi tarkistetaan Bisnode Finland Oy:n rekisteristä.

Maksutapaa voidaan käyttää jopa 5 000 € ostoksiin.

Kun olet saanut myönteisen luottopäätöksen sekä vahvistanut ostotapahtuman, saat laskun ostoksestasi sähköpostiisi. Jos haluat maksaa laskun pienemmissä osissa ja sinulle paremmin sopivalla maksuajalla (1-36 kk), sinun tulee tehdä jatkuvaa luottoa koskeva luottosopimus Collector Bank AB:n kanssa kirjautumalla Omille Sivuille osoitteessa my.walley.fi. Luottosopimuksen allekirjoittamisen yhteydessä sinulle myönnetään luottoraja, joka on käytettävissä myöhempiin ostoksiin luottoehtojen mukaisesti.

Kun sinulla on voimassa oleva luottosopimus, sinun tulee maksaa eräpäivään mennessä vain saamallasi laskulla mainittu vähimmäissumma mutta voit halutessasi suorittaa myös tätä suuremman summan. Sen jälkeen sinulle lähetetään kuukausittain sähköpostitse tililasku, kunnes luotto on kokonaan maksettu. Voit aina halutessasi lyhentää luottoasi myös tililaskulla mainittua vähimmäissummaa suuremmissa osissa.

Luottokustannukset ja luottoesimerkki: Somebuusterin verkkokaupassa sovelletaan kampanjaehtoja, joiden mukaisesti tililuoton korko on 19,2 % nimellisenä vuosikorkona ilmaistuna ja kuukausimaksu on 2,95 € kuukaudessa (ensimmäisellä laskulla 3,80 €). Jos myönnetty luottoraja on 1 000 € ja se on kokonaisuudessaan käytetty Somebuusterin verkkokaupasta tehtyihin ostoksiin sekä luotto maksetaan takaisin 36 kuukauden aikana, sovellettavilla kampanjaehdoilla todellinen vuosikorko on 28,6 %, luottokustannusten yhteismäärä 403 €, maksettava kokonaismäärä 1 403 € ja maksuerien lukumäärä 36 kpl. Viivästyneistä maksuista veloitetaan lainmukaiset muistutusmaksut ja perintäkulut sekä korkoa viivästyneeltä ajalta.

Luottoehdot

Laskun ja luoton myöntäjä on Collector Bank AB, organisaationumero 556597-0513, joka on Walley-tavaramerkin rekisteröity haltija.
Lilla Bommens Torg 11, Box 11914, SE-404 39. Lisätietoja www.collector.fi

Saat täydelliset ehdot ja tiedot Walley Laskusta ja Tililuotosta seuraavista linkeistä:

Tarkempi palvelukuvaus: https://www.walley.fi/asiakaspalvelu/

Yleiset lasku- ja tililuottoehdot: https://cdn.walleypay.com/terms/Terms_FI.pdf

Vakiomuotoiset Eurooppalaiset kuluttajaluottoehdot: https://cdn.walleypay.com/terms/SECCI_FI.pdf

3. PALVELUIDEN TOIMITTAMINEN

Somebuusteri Oy:n tarjoamat palvelut pyritään toimittamaan aina mahdollisimman nopeasti, ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua palvelun tilaamisesta.

Omistusoikeus tilattuihin palveluihin säilyy Somebuusteri Oy:llä, kunnes palvelu on kokonaan maksettu.

4. PERUUTTAMISOIKEUS

Kuluttaja-asiakkaalla oikeus peruuttaa verkkokaupasta ostamansa palvelu kuluttajansuojalain mukaisesti 14 päivän kuluessa palveluiden vastaanottamisesta ilmoittamalla tästä Somebuusteri Oy:lle). Asiakas voi käyttää peruuttamisoikeuttaan olemalla yhteydessä Somebuusterin asiakaspalveluun peruutettavien palveluiden osalta. asiakaspalvelu@somebuusteri.fi

Palautus on asiakkaalle veloitukseton, mikäli palvelun toimittamista ei olla Somebuusteri Oy:n toimesta aloitettu. Palautamme asiakkaalta saamamme maksusuoritukset viimeistään 14 päivän kuluttua peruutuksen vastaanottamisesta. Palautus suoritetaan tilisiirtona asiakkaan ilmoittamalle tilille. Somebuusteri Oy ei hyvitä mahdollisesti asiakkaan valitseman maksutavan vuoksi kertyneitä korkoja tai muita mahdollisia lisämaksuja.

Digitaalisia palveluita koskeva peruuttamisoikeus

Digitaalisten palveluiden, eli verkkokaupassa myytävien sosiaalisen median markkinointipalveluiden (Somebuustereiden), osalta 14 päivän peruuttamisaika alkaa kyseistä palvelua koskevan sopimuksen tekemisestä. Asiakkaalla ei kuitenkaan ole kaupan peruuttamisoikeutta, jos sosiaalisen median markkinointipalvelun toimittaminen on aloitettu sähköisesti asiakkaan suostumuksella ennen peruuttamisajan päättymistä. Tällainen edellä mainittu suostumus voidaan katsoa saaduksi asiakkaan ilmaistessa halukkuutensa vastaanottaa sosiaalisen median markkinointipalveluita, ennen 14 päivän peruuttamisajan päättymistä, erillisen linkin avulla. Sosiaalisen median markkinointipalveluiden (Somebuustereiden) osalta palvelun sisällön toimittaminen katsotaan aloitetuksi silloin, kun asiakas on toimittanut oman asuntonsa virallisen myynti-ilmoituksen linkin Somebuusteri Oy:lle. Lisäksi tällöin asiakkaan katsotaan antaneen suostumuksensa digitaalisen sisällön toimittamisen aloittamiselle ja luopumiselle peruuttamisoikeudestaan, kun asiakkaalle on toimitettu materiaalia rakennetusta sosiaalisen median markkinointikampanjasta ennen 14 päivän peruuttamisoikeuden päättymistä. Asiakas voi käyttää digitaalisia palveluita koskevaa peruuttamisoikeuttaan ottamalla yhteyttä Somebuusterin asiakaspalveluun. 

Mainoskampanjan keskeytyminen

Mikäli asiakkaan tilaama Somebuusteri Oy:n toteuttama mainoskampanja keskeytetään Somebuusteri Oy:stä riippumattomasta syystä (kuten esimerkiksi; kohde myydään kesken kampanjan, kohde poistetaan myynnissä kesken kampanjan tai kiinteistönvälittäjä vaihtuu kesken kampanjan), ei Somebuusteri Oy ole velvollinen palauttamaan rahoja. (sis. käyttämätön mainosbudjetti).

5. LAKISÄÄTEINEN VIRHEVASTUU

Somebuusteri Oy vastaa mahdollisista asiakkaille aiheuttamista virheistä sosiaaliden median markkinointipalveluiden toimittamisessa. Tällaisia voivat olla esimerkiksi: väärälle asunnolle/kiinteistölle suoritettu markkinointikampanja, virheellisesti kohdennettu markkinointikampanja ja oleellisesti palvelukuvausta eriävällä tavalla toteutettu markkinointikampanja. 

Mikäli virhettä ei ole mahdollista korjata ja se on olennainen, asiakkaalla on valintansa mukaan oikeus vaatia hinnanalennusta tai kaupan purkua.

6. YLIVOIMAINEN ESTE

Jos Somebuusteri Oy ei pysty täyttämään näissä ehdoissa mainittuja velvollisuuksiaan ylivoimaisen esteen vuoksi, Somebuusteri Oy ei ole vastuussa viivästyksistä tai muusta aiheutuneesta haitasta tai vahingosta. Ylivoimaisena esteenä pidetään muun muassa yleisiä työtaistelutoimenpiteitä, sotatoimia, luonnonmullistuksia sekä vakavia ongelmia tietoliikenneyhteyksissä.

7. SOPIMUKSEN SIIRTÄMINEN

Asiakkaalla ei ole oikeutta siirtää hankkimaansa sosiaalisen median markkinointipalveluihin liittyviä oikeuksiaan ja velvollisuuksiaan kolmansille osapuolille.

8. SOVELLETTAVA LAINSÄÄDÄNTÖ JA ERIMIELISYYKSIEN RATKAISEMINEN

Näihin Yleisiin ehtoihin sovelletaan Suomen lakia, pois lukien sen lainvalintaa koskevat säännökset. Somebuusteri Oy:n ja asiakkaan väliset Verkkokauppaa tai näitä Yleisiä ehtoja koskevat riitaisuudet käsitellään Helsingin käräjäoikeudessa. Kuluttajansuojalaissa (38/1978) tarkoitetulla kuluttajalla on kuitenkin oikeus nostaa kanne kuluttajan Suomessa sijaitsevan paikkakunnan käräjäoikeudessa, jonka tuomiopiirissä kuluttajalla on kotipaikka tai vakituinen asuinpaikka.

Kuluttaja-asiakkaalla on aina myös oikeus viedä riita-asia kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakuntaan, asiakkaan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan tästä. Asiakas voi tehdä valituksen myös suoraan verkossa käyttämällä EU-komission verkkovälitteistä riidanratkaisupalvelua.

9. PALVELUNTUOTTAJAN REFERENSSIOIKEUS

Palveluntuottajalla eli Somebuusteri Oy:llä on referenssioikeus maksullisia palveluita käyttävien asiakkaiden osalta. Somebuusteri Oy voi käyttää näitä asiakassuhteita referenssinä tarjotessaan omia palveluita tai tuotteita. Referenssin sisällöstä voidaan sopia tarkemmin kirjallisesti.​

10. YLEISTEN EHTOJEN MUUTOKSET

Somebuusteri Oy varaa oikeuden milloin tahansa muuttaa tai päivittää näitä Yleisiä ehtoja. Kulloinkin voimassa olevat Yleiset ehdot ovat saatavilla Verkkosivustolla. Jatkamalla Verkkokaupan käyttöä Yleisten ehtojen päivityksen jälkeen, asiakkaan katsotaan hyväksyneen kulloinkin päivitetyt Yleiset ehdot. Nämä Yleiset ehdot päivitettiin viimeksi 10.7.2023.