Somebuusterin tarina

Moi! Olen Jaakko, Somebuusterin perustaja, reilu kolmikymppinen alunperin Keski-Pohjanmaalta lähtöisin ja nykyisin Helsingissä Lauttasaaressa asuva markkinointialan yrittäjä. Somebuusterin osalta kaikki sai alkunsa perheemme kasvettua yhdellä ja siitä seuranneen epätoivoisen asunnonvaihto-prosessin johdosta. Kerron siitä tarkemmin..

Laitoimme Lauttasaaressa paraatipaikalla sijainneen pintarempatun kaksiomme myyntiin syksyllä 2022. Alku oli varsin jännittävää aikaa, sillä olimme ensimmäistä kertaa myymässä kotiamme. Kun välittäjä oli valittu, asunto hinnoiteltu ja myynti-ilmoitukset julkaistu, aloitimme innokkaasti jo uuden kodin etsimisen sillä ajatuksella, että kodinvaihto on pian edessä. No, mitä kävikään..

Myytävää kotiamme kävi katsomassa loppuvuoden 2022 aikana vain muutama kandidaatti, mutta tarjouksia emme saaneet. Laskimme pyyntihintaa, mutta mitään ei tapahtunut. Välitysliike mainitsi, että loppuvuosi ei ole asuntokaupan suhteen vilkkainta aikaa, joten se loi uskoa aktiivisempaan alkuvuoteen. No tammikuussa kävi näytöllä yksi kandidaatti, ei tarjousta, laskimme pyyntihintaa. Helmikuussa kävi kolme ja maaliskuun puoleenväliin mennessä yksi, ei tarjouksia ja laskimme taas pyyntihintaa. Tässä kohtaa ei paljon aikaa käytetty uuden kodin etsimiseen..

Kun mitään ei tuntunut tapahtuvan, aloin pohtimaan, voisiko myyntiä yrittää vauhdittaa jollain muullakin tavalla, kun laskemalla pyyntihintaa. Törmätessäni sosiaalisessa mediassa useisiin rakennusliikkeiden uudiskohteiden mainoksiin, sain ajatuksen, että miksei yhtälailla vanhoille asunnoille voisi rakentaa tehokasta somemainontaa näkyvyyden parantamiseksi ja potentiaalisten ostajien tavoittamiseksi. Päätin kokeilla..

Somemainonnan voima

Suunnittelin ja muodostin kaksiostamme otettujen kuvien avulla maksulliset mainoskampanjat Facebookiin ja Instagramiin. Julkaisin mainokset maaliskuun lopulla ja vaikutukset näkyivät pian niin liikenteen, klikkausten ja kuin myös kiinnostuneiden ostajien osalta.

Muutama päivä julkaisun jälkeen, tuli jo ensimmäinen potentiaalinen ostaja näytölle ja hän oli ennakkoon erittäin kiinnostunut. Saimme häneltä loppujen lopuksi ensimmäisen tarjouksen kodistamme, mutta ennen tätä tarjousta, olikin tulossa jo useampi kiinnostunut henkilö näytölle, joten emme halunneet kiirehtiä kaupankäynnin osalta. Harmiksemme meidän ulkomaan matka osui juuri tuohon ajankohtaan, niin seuraavat näytöt päästiin pitämään vasta huhtikuun puolivälissä. Heti matkamme jälkeiset molemmat kaksi näyttöä johtivat myös tarjoukseen, joista toisen ostajan kanssa päädyimme kauppoihin.

Sain samantien tästä kokeilusta ja kokemuksestasi ajatuksen, että somemainontaa pitäisi jokaisen kiinteistönvälittäjän hyödyntää, etenkin kun asuntokauppa käy hitaasti ja ostajia ei ole tällä hetkellä jonoksi. Samaan hengenvetoon tajusin, että valtaosalle välittäjistä maksetun somemainoinnan toteuttaminen ei varmasti ole tuttua. 

Tästä syntyi Somebuusteri. 

Tänään toukokuussa 2023 meitä on jo kolme myynnin, sisällöntuotannon ja digimarkkinoinnin ammattilaista auttamassa kiinteistönvälittäjiä saamaan lisää vauhtia asuntojen myyntiin ja uusien asiakkaiden hankintaan somemainonnan avulla. 

Etsitkö tuloksellista kumppania sosiaalisen median mainontaan?