Ota lentävä lähtö asunnon myyntiin somemainonnalla!

13.07.2023

Mukavaa kesää kaikille blogin lukijoille!

Olemme työstäneet Somebuusterilla keväästä asti vanhojen myytävien asuntojen sosiaalisen median mainontaa ja kun tällä hetkellä eletään hiljaisempaa ajanjaksoa lomien johdosta heinäkuussa, päätin aloittaa kirjoittaa kokemuksistamme.

Miten somemainonta toimii vanhoille myytäville asunnoille, millaisia tuloksia sillä voi saavuttaa ja miksi asunnon myyjien olisi järkevää ainakin miettiä sen hyödyntämistä?

Aloitetaan tylsällä jargonilla siitä, mitä sosiaalisen median mainonta eli somemainonta on. Itse asiassa google kiteytti asian mielestäsi hyvin:

"Somemainonta eli sosiaalisen median mainonta yleistyy nopeasti yhtenä tehokkaimmista digitaalisen mainonnan työkaluna. Sosiaalisen median mainonnalla tarkoitetaan nimenomaan maksettua mainontaa, eli näkyvyyttä eri kanavissa ostetaan rahalla. Maksettua mainontaa voidaan tehdä esimerkiksi Facebookissa, Instagramissa tai Snapchatissa riippuen siitä, mikä on tavoittelemasi kohderyhmä"

Sitä ei tarvitse ihmetellä, että somemainonta yleistyy ja toimii yhtenä tehokkaimmista mainonnan muodoista, sillä tavoitamme tänä päivänä somekanavista valta osan suomalaisista ja voimme kohdentaa mainontaa tarkasti käyttäjille.

Lisäksi on hyvä huomioida kuten google huomauttaa, ettei somemainontaan tule sotkea orgaanisia postauksia, joita voidaan toteuttaa niin yksityishenkilöiden kuin yritystilien kautta. Mainonta on mainontaa, kun siitä maksetaan, that's it.


Miksi vanhat myytävät asunnot soveltuvat hyvin somemainontaan?

Jo alun alkaen eri somekanavissa kuvat ja videot alkoivat luomaan sisällöstä käyttäjille mielenkiintoisen ja ovat pitkälti syy siihen, miksi eri somekanavat ovat tänä päivänä niin suosittuja. Kun käyttäjät ovat tottuneet kuviin, soveltuvat myytävien asuntojen kohdekuvat tai videot erinomaisesti somesisältöön.

Olemme huomanneet saman tuloksista, joita keväästä asti toteutetut vanhojen myytävien asuntojen maksulliset somemainokset ovat asiakkaillemme tuoneet:

-Asuntojen myynti-ilmoitusten kävijämäärä on kasvanut merkittävästi
-Somemainostetun kohteen yhteydenottojen määrä on lisääntynyt selvästi
-Kohteeseen on tullut potentiaalisilta ostajilta enemmän näyttöpyyntöjä


Uskomme, että näillä tuloksilla on suora vaikutus asunnon myynnin nopeuteen ja saatavaan kauppahintaan.

Kesäterveisin,
Jaakko, Somebuusteri Oy


Oletko myymässä tällä hetkellä asuntoa?
Myyntibuusteri
Myyntibuusteri (Teho)