Näillä kolmella vinkillä saat takuuvarmasti tuloksia asuntojen somemainonnasta!
Hei taas ja mukavaa syksyä!
Osa asiakkaistamme on kysynyt meiltä, että miten saamme Somebuusterilla asuntojen somemainoksista selvästi parempia tuloksia, kuin mitä heidän aiemmat kokemuksensa ovat. Kysymyksiä esittävät useimmiten ne asiakkaat, jotka ovat tehneet asuntojen somemainontaa myös itse tai heillä on ollut aiemmin jokin digimarkkinointitoimija siinä apuna.
Paljastan teille tänään keinomme ja vinkkimme, miten parannat asuntojen mainonnan tuloksia takuuvarmasti, mutta aloitetaan ensin haasteesta, joka tekee asuntojen Facebook ja Instagram-mainonnan onnistumisesta tällä hetkellä vaikeaa.
Tämä haaste on varmasti jokaiselle asuntojen Facebook ja Instagram-mainontaa tehneelle tuttu eli erityinen mainosluokka, johon myös asuntojen mainonta on kuulunut vuoden 2021 joulukuusta alkaen Suomessa. Erityinen mainosluokka vaikeuttaa mainonnan kohdentamista, koska kohderyhmien luominen on rajoitetumpaa demografisten tietojen ja kiinnostuksen kohteiden osalta. Näihin rajoituksiin kuuluvat mm. ikä, sukupuoli, postinumero, rajoittava /poissulkeva kohdentaminen, samankaltaisuuteen perustuvat kohderyhmät ja tallennetut kohderyhmät.
Tämä on kuitenkin vain haaste ja voit taklata sen seuraavalla kolmella vinkillä;
1. Pidä mainostilisi mainonnan volyymit korkealla
Tarkoitan tällä sitä, että pyöritä samanaikaisesti ja jatkuvasti useiden asuntojen mainontaa. (vähintään 20-50 eri asuntokohdetta koko ajan). Saat näin kerättyä korkeiden volyymien myötä kahdenlaista tärkeää dataa;
-Ketkä somekäyttäjät reagoivat asuntojen mainoksiin sekä tarkemmin minkä tyyppisten ja kokoisten asuntojen mainoksiin he reagoivat.
-Millainen mainossisältö toimii parhaiten.
2. Seuraa hankkimaasi mainosdataa, kohdenna ja optimoi sen pohjalta
Tarkoitan tällä sitä, että analysoi saamaasi mainosdataa tarkasti ja tee muutoksia vain sen pohjalta. Rakenna ja hyödynnä somekäyttäjien aikaisempien reagointien perusteella ensisijaisia yleisöjä uusien asuntokohteiden mainoskampanjoihin. Muokkaa mainossisältöä parempi jatkoon mentaliteetilla.
3. Ansaitset ja hyödynnä tuoreinta mainontatietoa
Tarkoitan tällä sitä, että korkeiden jatkuvien mainosvolyymien myötä mainosbudjettisi somealustojen suntaan on tarvittavan iso, jonka seurauksena saat halutessasi ensiluokkaista konsultointia ja tukea sosiaalisen median alustojen henkilökunnan asiantuntijoilta. Kuulet näin ensimmäisten joukossa vinkit ja neuvot mainonnan tehostamiseksi myös sinun asuntokohteillesi.
Vinkkimme perustuvat omakohtaisiin kokemuksiin ja tuloksiin, joita olemme Somebuusterilla keväästä asti asiakkaidemme asuntojen somemainonnassa kokeneet ja saaneet.
Menestystä asuntojen somemainontaan!
Terveisin
Jaakko, Somebuusteri Oy
Etsitkö tuloksellista kumppania asuntojen somemainontaan?