Herätä “vanhentunut” asuntokohde henkiin somemainonnalla!
Mukavaa heinäkuun loppua!
Onko myytäville kohteillesi koskaan käynyt niin, ettei ostajien kiinnostuksesta tule osoituksia pian julkaisun jälkeen, ilmoituksen nostot eivät juurikaan muuta tilannetta ja asunto ns "vanhenee" asuntoportaalissa?
Olemme huomanneet julkisessa keskustelussa, että useampi kiinteistönvälittäjä on painottanut kohteen oikein hinnoittelun vaikutusta myyntiin tässä markkinatilanteessa. Keskusteluissa on korostettu sitä, että väärin hinnoitetuille kohteille ei tapahdu mitään myynti-ilmoituksen julkaisun jälkeen ja se vanhenee asuntoportaaleissa, joka on kommentoijien mukaan pahinta myrkkyä lopulliselle kauppahinnalle.
Emme ole välitysalan ammattilaisia, mutta väitteet käy järkeen.
Voiko yleisesti ostajien innokkuuteen vaikuttaa muulla tavalla kuin hinnoittelulla?
Saimme asiakkaaltamme loppukeväästä tämän tyyppisen "vanhentuneen" kaksio kohteen Helsingistä. Asunto oli ollut myytävänä jo useita kuukausia, hintaa oli pikkuhiljaa tiputettu ja ilmoituksen nostoja kokeiltu. Mitään muutosta ei tuntunut tapahtuvan ja myynti-ilmoituksen käyttäjämäärä päiväkohtaisesti oli noin 4 satunnaista vierailijaa. Toteutimme asunnolle 4 päivää kestävän somemainoskampanjan (69€), jolla saimme nostettua vierailijamäärän tasolle keskimäärin noin 64 vierailijaa/päivä.
Vierailijamäärän kasvu johti potentiaalisten ostajien yhteydenottoihin.
Some osoitti tässäkin tapauksessa jälleen voimansa.
Kesäterveisin
Jaakko, Somebuusteri Oy
Oletko myymässä tällä hetkellä asuntoa?
Myyntibuusteri
Myyntibuusteri (Teho)