Herätä passiiviset asunnon ostajat somemainonnalla!
Hei taas!
Olet todennäköisesti törmännyt tänä vuonna useisiin urakoitsijoiden myynnissä oleviin uudiskohteisiin sosiaalisessa mediassa. Mitä arvelet, miksi näitä kohteita mainostetaan aktiivisesti somessa?
Mietitäänpä tätä.
Tavoitettavuus: Vuonna 2022 tilastojen mukaan Facebookista löytyy 2,9 miljoonaa, Instagramista 2,3 miljoonaa ja TikTokistakin jo yli 1,2 miljoonaa suomalaista käyttäjää.
Kohdennus: Mainonnan kohdentamista somen käyttäjille voidaan tehdä hyvinkin tarkkaan esimerkiksi käyttäjän asuinpaikan, kiinnostusten ja käyttäytymisen mukaan.
Somessa myytäviä asuntoja mainostamalla pystytään tavoittamaan myös sitä potentiaalisten ostajakandidaattien ryhmää, jotka eivät päivittäin tai edes viikoittain ole selaamassa myyntiin tulevia kohteita asuntoportaaleissa.
Kerron omakohtaisen esimerkin, missä jouduin uudiskohteiden somemainonnan "uhriksi".
Etsiessäni perheellensä uutta kotia, jaksoin pari ensimmäistä kuukautta aktiivisesti selata päivittäin Etuovea ja Oikotietä, mutta kun millään ei meitä kaikkia miellyttävää kotia löytynyt, lopulta niiden aktiivinen selaaminen jäi.
Seuraaviin potentiaalisiin ostokohteisiin aloin törmäämään päivittäin selaamissani kanavissa Instagramissa ja Facebookissa, jossa eräs grynderi mainosti aktiivisesti uudiskohteitaan, jotka olivat meille mieleiseltä alueelta sopivan oloisia asuntoja.
Olemme Somebuusterilla huomanneet, että vanhoille asunnoille toteutettujen somemainosten tuoma lisääntynyt ostajayleisön tavoitettavuus ja mainonnan kohdennusmahdollisuudet, vaikuttavat asunnon myynnin nopeuteen ja saatavaan kauppahintaan.
Kesäterveisin
Jaakko, Somebuusteri Oy
Oletko myymässä tällä hetkellä asuntoa?
Myyntibuusteri
Myyntibuusteri (Teho)